تعریف ایمپلنت دندانی
نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

تعریف ایمپلنت دندانی

اگر شما یک یا چند دندان را از دست داده باشید و یا کاملاً بدون دندان باشید می توانید به منظور جایگزینی دندانهای ازدست رفته از ایمپلنت استفاده نمایید.

 ایمپلنت دندانی بخشی است که به عنوان ریشه دندان در داخل استخوان فک قرار گرفته و تاج دندان روی آن بازسازی می شود. از مزایای ایمپلنت این است که نیازی به تراشیدن دندانهای مجاور ندارد و در نتیجه هیچگونه آسبیببه سایر دندانها وارد نمی سازد. ایمپلنت به عنوان بهترین راه حل برای جایگزینی دندانهای از دست رفته شناخته شده است، چرا که ظاهری کاملاً طبیعی دارد و با دندانهای طبیعی افراد هیچگونه تفاوتی ندارد. بیمار در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن کاملاً احساس آسایش می نماید.

جنس ایمپلنت چیست؟

جنس ایمپلنت معمولاً از فلزات مختلف و یا سرامیکهایی با ساختار مشابه استخوان است که با بافتهای بدن سازگاز هستند. در حال حاضر ایمپلنتها از فلز تایتانیوم ساخته می شوند.

طول مدت جراحی ایمپلنت چقدر است؟

این زمان بسته به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. مدت زمان بهبود پس از جراحی نیز به سرعت ترمیم بافتهای فرد بستگی دارد، هرچند با پیشرفت تکنولوژی این مدت زمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بطور متوسط زمان ترمیم بافتی و تشکیل استخوان حدود 2-3 ماه است که می توان پس از این مدت مراحل ساخت پروتز (تاج دندان) را آغاز کرد.

میزان موفقیت ایمپلنت چقدر است؟

در صد موفقیت انجام ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بیماران مختلف متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندانی 95% گزارش شده است. 

چگونه باید از ایمپلنت مراقبت کرد؟

سلامت بدن شما در میزان موفقیت ایمپلنت مؤثر است. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دلیل عمده ای برای از دست رفتن ایمپلنت به شمار می رود. استفاده از نخ دندان و مسواک زدن حداقل 2 بار در روز از اهمیت زیادی برخوردار است که دندانپزشک شما نحوه مراقبت صحیح از ایمپلنت را به شما آموزش خواهد داد. برای اطمینان از سلامت لثه ها حداقل 4 بار در سال برای بررسی بافت لثه به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.

مراحل انجام ایمپلنت دندانی :


هزینه انجام ایمپلنت چقدر است؟

در این خصوص باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. در بسیاری موارد این مبلغ با هزینه روشهای درمانی سنتی تفاوت چندانی نخواهد داشت.

به طور خلاصه ايمپلنت در موارد زير کاربرد دارد :

• جايگزين کردن يک و يا تعدادي از دندانها بدون درگير کردن دندانهاي مجاور

• مي توان از ايمپلنت به عنوان پايه بريج در انتهاي قوس دنداني استفاده کرد تا ديگر مجبور نباشيد از پروتز متحرک استفاده کنيد

• و در مواردي که کل دندانها را نداشته باشيد و امکان استفاده از تعداد زياد ايمپلنت موجود نباشد، مي توان با قرار دادن ? يا ? ايمپلنت از آنها به عنوان پايه دست دندان استفاده کرد تا ديگر دست دندان شما در دهانتان جابه جا نشود و احساس راحتي بيشتري داشته باشيد.

مزاياي استفاده از ايمپلنت نسبت به دست دندان متحرک و يا پروتز ثابت (بريج)

ازهر زاويه اي که شما به اين موضوع بنگريد، ايمپلنت بهترين انتخاب براي جايگزيني دندانهاي از دست رفته شما است.

• زيبايي : ايمپلنت کاملا شبيه دندان خودتان خواهد بود و از آنجائيکه با استخوان فک درگير مي شود، مانع از تحليل استخوان و لثه مي شود که در سايه روشهاي قبلي ( دست دندان و يا بريج) از عوارض اين درمانها مي باشد. به هر حال کسي متوجه نخواهد شد که شما يک دندان جايگزين داريد.

• حفظ ساختمان دندانهاي مجاور : در اين روش دندانهاي مجاور تراشيده نمي شوند و دچار پوسيدگي هاي بعدي نخواهند شد.

• اعتماد به نفس : به طور يقين با استفاده از ايمپلنت احساس بهتري نسبت به خود، خنده و صحبت کردنتان داريد.

• قابل اعتماد : درصد موفقيت ايمپلنت هاي دنداني بسيار بالا است ، و بهترين انتخاب براي جايگزيني دندان از دست رفته شما است. و بر خلاف ادعاهاي خلاف واقع گذشته در اين رابطه، درصد موفقيت ايمپلنت نسبت به ساير روشهاي جايگزيني دندان، بسيار بالاتر است و از آنجا که بدنه ايمپلنت از تايتانيوم خالص ساخته مي شود، واکنشي بصورت رد پيوند وجود نخواهد داشت.





:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: